محمدامین میربلوچزهی؛ خاش - ایرنا - نماز عید سعید فطر با حضور مردم مومن شیعه و سنی خاش به امامت امامان جمعه در عیدگاه های این شهرستان اقامه شد.

 

به گزارش ایرنا امام جمعه خاش در خطبه های نماز عید سعید فطر گفت: خدمت به مخلوق و برخورد صادقانه با مردم در امر خدمت رسانی از ویژگی مسئولان با تقوا و خدمتگزار است که تمام اوقات خود را صرف رفع مشکلات مردم می کنند.
حجت الاسلام محمدحسین میری با تبریک عید سعید فطر به عموم مسلمانان جهان افزود: در این روز بزرگ و مبارک پاداش یکماه عبادت و بندگی خداوند داده می شود.
وی اظهار داشت: خوش نصیب و افراد سعادتمند کسانی هستند که از فرصتهای در اختیار بهترین بهره را برده و با اخلاص طاعت و بندگی خدای متعال را به جا آورده اند.
حجت الاسلام میری تعامل دولت و مجلس و همراهی و مشارکت اقشار مختلف مردم با مسئولان و نمایندگان را لازمه کار برای رسیدن به موفقیت عنوان کرد.

** وحدت نیاز جامعه اسلامی
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز در خطبه های نماز عید فطر ضرورت و نیاز مهم در جامعه اسلامی را وحدت عنوان کرد و گفت: امنیت و سلامتی دو نعمت ارزشمندی است که خداوند به انسان ها عطا کرده و باید مورد توجه باشد.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی خطاب به نمازگزاران تاکید کرد: دعا برای حل مشکلات مختلف مردم دنیا به ویژه ناامنی های ممالک اسلامی را هیچگاه از یاد نبرید.
وی اهانت به حرم های امن و مسجد النبی و انجام کارهای تروریستی را محکوم کرد و گفت: تجاوز به حرمین و حرمت شکنی به شعائر الله و اهانت به ساحت پیامبر (ص) قابل تحمل نبوده و دشمنان بدانند که حرمین از خطوط قرمز مسلمانان هستند و هرگز از هتاکان و متجاوزان به ساحت نبوی، مسجد نبوی و روضه پاک نمی گذرند لذا تاکید می کنیم حرمین شریفین بیت الله الحرام و مسجد النبی بعنوان یادگاران ابراهیم خلیل (ع) و محمد رسول الله (ص) مورد احترام امت هستند.
وی ادامه داد: هرگز اجازه نمی دهیم که شعائر الله مورد اهانت قرار گیرند، استکبار جهانی و صهیونیست ها و دشمنان کوردل بدانند که برای حفظ اماکن اسلامی خدای متعال و لشکریان آسمانی و مخلوقات پروردگار و انسانهای مومن و مسلمان وارد عمل خواهند شد.
وی هشدار داد: ما زندگی طیبه را می خواهیم و آن را نیز در دفاع از حرمین جستجو می کنیم و قطعا اجازه نمی دهیم که بیش از این به حرمین تجاوز صورت گیرد.

** اسلام دین خشونت نیست
امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش نیز در خطبه های عید سعید فطر بیان کرد: اسلام دین خشونت و ترور نیست.
مولوی عبدالستار حسین زهی اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) با رحمت و محبت دین را به سرمنزل مقصود رساندند لذا امت اسلامی ادامه دهنده راه رسول الله (ص) است و برای الفت و محبت بین اقشار جامعه تلاش می کند.

** مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نیز ضرورت عبادت پروردگار در بیت الله و خانه های امن الهی و امنیت را متذکر شد و گفت: علی مرتضی (ع) با شهادت خود نشان دادند که مرگ در راه خداوند با عزت ترین مرگ ها است.
وی همچنین دور شدن از اختلافات قومی و قتل و کشتار افراد بی گناه را خواستار شد و اظهار داشت: باید امت اسلامی خود را از شرارت ها و برنامه های دشمنان دور کنند تا بتوانیم جامعه ای پیشرفته و آباد داشته باشیم.

** نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش در اجتماع نمازگزاران عید سعید فطر این شهرستان بیان کرد: در دولت و مجلس نظام و حکومت عالی اسلامی برای خدمت به مردم شهروند درجه یک و دو وجود ندارد و فرصت و بستر و شرایط برای خدمت فراهم است.
علی کرد با بیان این که خدمات ارزنده دولت در ابعاد مختلف نمایان است، افزود: اعتماد مردم به نظام باعث افتخار است و مردم با حمایت از دولت به پیشرفت و آبادانی منطقه کمک کرده و همچنان پای کارند.
وی از تلاش و همت نمایندگان سابق و مسئولان در خدمت رسانی به ملت قدردانی کرد و اظهار داشت: در جریان رقابت های انتخاباتی گرایش ها و سلایق مختلف وجود دارد اما اکنون باید همه در کنار هم و دست در دست یکدیگر برای عمران و آبادانی منطقه و کشور تلاش کنند.
وی بیان کرد: همه اقشار و گروهها باید در کنار هم با رفاقت و محبت و رقابتی صادقانه از فرصت ها و ظرفیت ها برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده کنند و در این راه نیروهای شایسته و توانمند می توانند نقش مهمی داشته باشند.
کرد ادامه داد: نماینده باید در تمام زمینه ها در دسترس و در اختیار مردم باشد و برای رفع نیازها و مطالبات موکلان خود همت کند.
وی با تشریح گوشه ای از برنامه های آینده خود گفت: باید با بهره گرفتن از تجربه ها و ظرفیت علما، نخبگان، دانشگاهیان، جوانان، معتمدان، روستائیان و عشایر و غیره بتوانیم بهترین خدمت را به جامعه ارائه دهیم.
وی اظهار داشت: برای تامین امنیت و رفع اختلافات قومی باید کارکردهای لازم شکل بگیرد و شوراهای اداری و تامین نیز با حفظ کرامت و حرمت شهروندان به تقویت امنیت و خدمت به مردم همت کنند.
فرماندار شهرستان خاش نیز به بیان خدمات و برنامه های دولت در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: اقدامات دولت در منطقه مرزی خاش توسعه گرا و عدالت محور است و تلاش می کنیم بهترین خدمات در حوزه های مختلف به مردم ارائه شود.
محمداکبر چاکرزهی توسعه خدمات بهداشتی، راه و راه آهن، گازرسانی، آبرسانی و کمک به مباحث اقتصادی و اشتعالزایی و دو بانده کردن محورهای ارتباطی خاش به زاهدان، جاده دسترسی به مرز و توسعه فعالیتهای مرزی و تلاش برای رفع کمبود ها را از اولویتهای دولت عنوان کرد و ضرورت توجه و حمایتهای جدی نمایندگان مجلس را به این موضوع خواستار شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 / 6081

 

 

انتهای پیام /*



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: